3. Infrastructură modernă în orașul nostru.
Mobilitate urbană.

 

3.1 Infrastructură și transporturi

Piteștiul devine tot mai aglomerat pe zi ce trece. Și nu este de mirare. Toate proiectele de așa-zisă dezvoltare a infrastructurii au fost gândite pompieristic, pentru a turna asfalt pe câte o stradă, fără a avea un plan integrat de dezvoltare a întregii infrastructuri din Pitești. Atunci când au extins câte o stradă, au uitat de pietoni și de trotuare. Atunci când flota de autobuze a fost puțin reînnoită, au uitat să creeze noi stații de autobuze și să dezvolte traseul, pentru a acoperi nevoile tuturor piteștenilor. Atunci când s-a construit câte o parcare în fața blocului, au uitat și de spațiile verzi.

Traficul și modul în care a fost gândită întreaga infrastructură sunt o problemă reală. Titlurile de știri care ne anunță că „încă un pieton a fost lovit de mașini” în Pitești sunt o problemă care nu mai poate fi ignorată. Străzile fără trotuare sunt o problemă reală. Lipsa pistelor de bicicletă este o problemă reală.

Avem nevoie de o echipă profesionistă în primărie care să conceapă un plan pe termen lung pentru schimbarea radicală a întregii infrastructuri din Pitești.

Principiile după care mă voi ghida în domeniul infrastructurii:

3.1.1 Continuarea înnoirii flotei de autobuze și dezvoltarea de noi rute.

Pentru a scăpa de aglomerația mașinilor, trebuie să avem un sistem de transport public bine dezvoltat. În acest moment Publitrans are doar 13 rute de autobuz, mulți dintre piteșteni nefiind conectați sau fiind supuși unui timp prea mare de așteptare pentru microbuze. O rețea dezvoltată de microbuze trebuie să fie coloana vertebrală a sistemului de transport din Pitești.

Cum ar fi arătat astăzi rețeaua de transport în comun dacă Publitrans nu ar fi fost prinsă între incompetență și hoție? Fostul primar a fost condamnat la închisoare, alături de el directorul Publitrans și alți angajați din Primărie pentru furt din banii destinați transportului în comun.

Avem nevoie de o finanțare corectă a Publitrans, dar, înainte de toate, de profesioniști și oameni cinstiți care să conducă instituția. Avem nevoie de noi stații de autobuz bine acoperite și iluminate, unde oamenii să poată aștepta în siguranță și confort autobuzele. Avem nevoie să extindem rețeaua de trotuare în jurul stațiilor de autobuz, pentru a nu mai crea disconfort trecătorilor și pasagerilor. Să extindem orele de funcționare și să creăm noi rute de transport, în funcție de solicitările piteștenilor.

Piteștenii ar folosi transportul în comun, însă acesta trebuie să fie unul de calitate.

3.1.2 Reducem traficul.

Avem nevoie de măsuri aplicate pentru reducerea traficului: de la îmbunătățirea flotei de microbuze și dezvoltarea de noi rute, la modernizarea și crearea de noi piste de bicicletă, lărgirea și împrospătarea străzilor,măsuri care vor duce, pe termen mediu și lung, la scăderea numărului piteștenilor care folosesc mașina ca unic mijloc de transport. Însă trebuie să abordăm problema de acum. Să găsim soluții inteligente și de bun simț pentru a reduce din orele petrecute în trafic.
O analiză a tuturor intersecțiilor din oraș și remedierea celor cu probleme.
Montarea de semafoare inteligente pentru a controla mai bine traficul.

3.1.3 Trotuare în cartiere

Plimbările prin cartierele Piteștiului au devenit o continuă cursă cu obstacole. Au dispărut nu doar spațiile verzi din cartiere, ci și trotuarele. Centimetru cu centimetru au fost înghițite de așa-zise „lărgiri ale străzilor”, parcări și mașini abandonate. Piteștiul a ajuns subiect în presa națională din cauza trotuarelor extrem de strâmte.
Primăria trebuia doar să aplice legea. Conform legii, lățimea unui trotuar trebuie să fie de 1,5m , fără a fi incluse bordurile, scările de acces sau gardul viu. Avem nevoie în cadrul Primăriei Pitești de o comisie care să ocupe de identificarea tuturor trotuarelor care au o mărime mai mică de 1,5m și un plan integrat care să includă și finanțarea pentru lărgirea și modernizarea trotuarelor.
Mersul pe jos trebuie să devină o plăcere, un loc în care piteștenii pot face exerciții în aer liber și în care se pot bucura de cartiere civilizate.

3.1.4 Un nou plan integrat pentru transportul public din Pitești.

Orașul nostru nu mai poate aștepta încă 4 ani pentru soluțiile la problemele de trafic și infrastructura din Pitești. În primul an de funcție voi veni cu un plan de transport integrat și realist. Am experiența necesară, am alături de mine o echipă profesionistă, am fost deputat 4 ani în Comisia de Transport, cunosc problemele și putem propune soluții. Însă înainte de toate, e important ca viitorul plan pentru infrastructura Piteștiului să fie conceput împreună cu piteștenii. Avem nevoie de o dezbatere reală, avem nevoie să ascultăm toate ideile și preocupările piteștenilor. Nu trebuie să fie un plan gândit doar pentru mașini, ci pentru toți piteștenii.
Vom crea un nou departament aflat în subordinea primarului, format din profesioniștii în domeniu și reprezentanții piteștenilor din fiecare cartier în parte, care să ajute la implementarea măsurilor pentru un oraș care să funcționeze pentru toți.

3.2

Vom promova transportul durabil, adaptând Piteștiul la noile modele de transport public și privat. Pitești – un oraș pentru biciclete. Trebuie să creăm infrastructura necesară care să unească toate punctele importante ale orașului prin piste de bicicletă, astfel încât să devină un mijloc de transport folosit și apreciat de toți piteștenii.

3.3

Construcția de noi parcări subterane la Finanțe și Parcul 1907, ori parcări supraterane cu spații de recreere și locuri de joacă în fiecare cartier.

3.4

Va fi implementată o hartă a locurilor de parcare și un sistem online unde poți verifica locurile de parcare disponibile în oraș. De asemenea, va fi implementată și harta pistelor de bicicletă pentru a monitoriza cele mai sigure rute.

3.5

Implementarea parcărilor de biciclete la intrarea în instituțiile publice municipale. Trebuie să conducem cu exemple și să fim pregătiți pentru noi modele de mobilitate personală.

3.6 Un Plan Urbanistic General conceput cu profesioniști, după largi dezbateri, care va deveni „biblia orașului”

Revizuirea și reluarea dezbaterilor pentru Planul Urbanistic General, care să țină cont de o dezvoltare ordonată, durabilă și realistă a orașului. PUG trebuie revizuit, deoarece acum este învechit, însă trebuie făcut nu pentru a încuraja abuzurile imobiliare, ci pentru a-i proteja pe piteșteni. De asemenea, fără tăieri în Pădurea Trivale. Pădurea trebuie să rămână pădure.

3.7 Modernizarea tuturor străzilor din oraș

Vom dezvolta un plan amplu de modernizare și asfaltare a drumurilor din oraș. Înainte de asta, trebuie să ne întâlnim cu reprezentanții din cartiere pentru a prioritiza străzile care să fie asfaltate primele.

3.8 Modernizarea sau mutarea micilor chioșcuri

Modernizarea micilor chioșcuri de pe marginea drumului și mutarea celor care încurcă traficul pietonal sau sunt abandonate.

3.9 Regândim spațiile publice

Spațiile publice trebuie regândite astfel încât să devină locuri de socializare,
în care piteștenii să bucure.

3.10 Toalete publice

Vom instala toalete publice în orașul nostru, moderne, igienice, prietenoase cu mediul și sigure, care să poată fi utilizate și de persoanele cu dizabilități.

3.11 Inventarierea mobilierului urban

Vom efectua un inventar corect al pubelelor și băncilor pentru a le instala corect în oraș. În prezent, pubelele sunt plasate la întâmplare și nu sunt utile pentru păstrarea unui oraș curat. Există străzi cu 3-4 pubele una lângă alta, și alte locuri de zeci de metri fără nici una. Trebuie să relocăm tot mobilierul urban din oraș, să-l extindem dacă este necesar și să-l întreținem.

3.12 Crearea mai multor zone de recreere pentru animalele de companie

3.13

Piteștiul are nevoie de o dezvoltare responsabilă și inteligentă nu doar în centru, ci în toate cartierele. Dacă în centrul orașului s-au mai făcut câteva investiții, cartiere precum Razboieni, Trivale, Craiovei, Tudor Vladimirescu, Găvana nu au primit investiții semnificative de decenii. Este nevoie să ne aruncăm privirea asupra tuturor cartierelor, cu un plan de dezvoltare pentru fiecare.

3.14

Vom organiza concursuri de arhitectură pentru locuri noi amenajate si reabilitări cu ajutorul Ordinului Arhitecților din România

3.15

Vom începe introducerea în subteran a cablurile electrice și de internet, așa cum de mult s-a întâmplat în orașele civilizate.

Înapoi