1. Redau primăria
piteștenilor

 

Primăria și consiliul local sunt create pentru a servi oamenii și au obligația să ia în considerare nevoile, preocupările și ideile piteștenilor. Ședințele de consiliu local au fost învăluite în mister de 30 ani, iar deciziile care afectează viața tuturor piteștenilor s-au luat adesea fără o dezbatere publică, departe de ochii noștri.

Doar prin implicarea tuturor piteștenilor putem să avem o dezvoltare durabilă a orașului. Vom construi o comunitate puternică formată din piteștenii care s-au implicat până acum în sesizarea problemelor orașului, mediul de afaceri, ONG-urile și toți cei interesați pentru a-și aduce contribuția la planul pentru Piteștiul viitorului.

1.1 Buget participativ în Pitești

Voi implica toți piteștenii în procesul bugetar, prin introducerea bugetului participativ. Pentru că cine cunoaște mai bine nevoile cartierelor și orașului dacă nu piteștenii? Am cerut în ultimii 3 ani bugetare participativă în Pitești și de fiecare dată cererea mea și a cetățenilor a fost refuzată.
În fiecare lună voi participa, împreună cu consilierii locali, indiferent de partidul din care fac parte, la întâlniri cu cetățenii dintr-un cartier al municipiului Pitești, întâlniri în cadrul cărora piteștenii pot să-și expună problemele din cartier, dar și soluțiile pe care ei le propun. Acestea vor avea loc în prima săptămână din luna respectivă, urmând ca la ședința de Consiliu local din acea lună să fie luate în discuție problemele și soluțiile cartierului vizitat, iar cel puțin o hotărâre de CL de pe ordinea de zi, va viza o investiție sau o reglementare privind cartierul respectiv.

1.2 Evaluarea sistemului de satisfacție a serviciilor publice

Vom evalua real nivelul de satisfacție a serviciilor publice pentru a putea remedia problemele și a fi într-o continuă evoluție. Piteștenii vor avea unde să-și spună nemulțumirile față de interacțiunea cu angajații Primăriei și instituțiile din subordine.

1.3 Oameni profesioniști în consiliile de administrație, nu politicieni

Practica cu un consilier în fiecare consiliu de administrație al instituțiilor, privit ca o sinecură pentru a-și crește veniturile și a nu face nimic, va dispărea. Piteștiul are suficienți profesioniști în domeniile lor, oameni implicați, care trebuie să facă parte din consiliile de administrație și să contribuie în mod real la eficientizarea și modernizarea companiilor din subordinea primăriei.

1.4 Implicarea tinerilor în acțiunile de voluntariat.

Voi încuraja voluntariatul și vom implica tinerii și organizațiile non-guvernamentale în proiectele orașului. Piteștiul duce lipsă de evenimente culturale, sportive, de divertisment. Duce lipsă de activități. Un oraș al cărui spirit a fost răpit de o administrație prăfuită și opacă. Trebuie să readucem la viață orașul. Cum putem face asta mai bine decât prin implicarea tinerilor?

1.5 Implicarea comunității de afaceri în deciziile orașului.

Voi implica comunitatea de afaceri în deciziile orașului și vom colabora pentru a-i sprijini cu măsuri care să îi încurajeze să facă profit, să dezvolte și să rămână în Pitești. Pandemia de coronavirus a lovit cel mai mult în micile afaceri care dau viață orașului. Nu au fost sprijinite deloc de Primărie. Lucrul acesta se va schimba. Firmele noastre trebuie să inoveze, să crească și să prospere. Administrația mea va deveni partenerul mediului de afaceri.
Pentru un Pitești prosper, avem nevoie de un mediu de afaceri prosper.

1.6 Transparență în cheltuirea banilor piteștenilor.

1.6.1. Achiziții transparente. Toate contractele Primăriei Pitești și ale companiilor aflate în subordinea primăriei vor fi publicate pe site-ul Primăriei Pitești. Lunar vom publica un raport cu toate achizițiile, accesibil tuturor piteștenilor. În ultimii 4 ani, Primăria Pitești nu a publicat niciun contract încheiat. Lipsa asta de transparență privind licitațiile publice, din banii piteștenilor, trebuie să dispară, pentru că fiecare leu al piteștenilor risipit înseamnă furt.

1.6.2. Sumele alocate cu titlul de „subvenție” din partea Consiliului Local pe bază de clientelism către diverse companii din subordinea primăriei, trebuie să dispară. Alocarea subvențiilor trebuie să se facă transparent, pe baza unor proiecte și a unei evaluări independente.

1.6.3. Nicio decizie și niciun proiect nu vor fi puse în practică fără o dezbatere cu cetățenii care pot fi afectați, așa cum s-a întâmplat în ultimii 4 ani sub actuala administrație PSD.

1.7 Administrație digitală.

Administrația fără cozi. La un click distanță.
1.7.1. Vom înființa o platforma online integrată pentru toate serviciile din Pitești, ușor accesibilă pentru toți piteștenii. Plata tuturor taxelor și toate informațiile utile se vor regăsi într-o singură platformă integrată.

1.7.2. Eliminăm birocrația locală prin integrarea bazelor de date din toate instituțiile, pentru a anula blocajele și drumurile inutile de la un ghișeu la altul. Nu e normal ca piteștenii să fie plimbați de la o instituție la alta, pentru că Primăria Pitești nu a reușit să aibă o bază comună de date.

1.7.3. Refacem site-ul Primăriei Pitești. Site-ul Primăriei trebuie să fie o platformă prietenoasă și ușor de accesat, unde găsești toate informațiile la un singur click distanță.

Înapoi