2. Reformăm administrația locală
Responsabilitate fiscală.

 

Astăzi, din top 15 orașe cu cei mai mulți locuitori din România, orașul Pitești are unul din cele mai mici bugete. Mai mic cu aproape 100 milioane lei inclusiv decât bugetul Brăilei. S-a ajuns aici deoarece administrația PSD nu a avut grija atragerii de investitori, în ciuda potențialului economic pe care îl are orașul nostru.

Alte orașe, cu o populație similară Piteștiului, au bugete mult mai mari, cum este cazul Oradei. Bugetul redus, atragerea scăzută a fondurilor europene, rata slabă a colectării taxelor și impozitelor și lipsa măsurilor pentru stimularea economiei locale limitează investițiile care se pot face în educație, sănătate, infrastructură și mediu. Cu toate astea, lipsa banilor nu a împiedicat primarul să își acorde beneficii pentru el și apropiații lui. Prosperitatea pentru toți începe cu sănătatea fiscală, cu atragerea fondurilor europene, cu investiții.

Putem face schimbări reale pentru Pitești, cu un buget al dezvoltării, doar schimbând primarul și administrația vechilor partide politice.

Orașul trebuie să beneficieze mai mult de apropierea de București și existența autostrăzii.

2.1 Departament profesionist de fonduri europene

În calitate de primar prioritățile mele pentru atragerea banilor la bugetul local vor consta în crearea unui departament profesionist pentru atragerea fondurilor europene, verificarea tuturor contractelor din ultimii ani și identificarea cheltuielilor absurde, inutile ori supraevaluate.

S-a terminat cu „nu se vrea” și „nu se poate”.
Cât timp am fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, lucrul cel mai des auzit a fost „nu se poate” sau „nu se vrea”. Zilnic, când era vorba de un proiect pentru români, veneau la mine unul și altul obișnuiți să aștepte să treacă ziua fără a face nimic cu „nu se poate”.

Obișnuit cu activitatea din mediul privat, unde am lucrat până în 2015, experiența de 6 luni din Ministerul Transporturilor a fost ca o întoarcere în timp. Cei care spuneau „nu se poate” la început au ajuns, pe parcurs, să vadă că se poate. Cei care nu s-au putut adapta la noul mod de lucru, au plecat.

2.2 Fără cheltuieli inutile și contracte cu firmele de partid

Voi pune capăt cheltuielilor inutile, supradimensionate, cheltuielilor salariale nerealiste, iar epoca firmelor de casă , a afaceriștilor locali apropiați de vechile partide se va încheia. Până astăzi primăria a fost concentrată să-i servească mai degrabă pe privilegiații apropiați de partid, decât pe noi, oamenii obișnuiți.

2.3 Scheme de personal corect dimensionate, cu obiective individuale de performanță

2.4 Vom efectua un audit complet al cheltuielilor publice pentru a pune capăt risipei

Înainte de a cheltui banii piteștenilor din taxe și impozite, trebuie să ne gândim că fiecare leu a fost muncit. Suntem responsabili pentru banii munciți de piteșteni și trebuie să stabilim un cost al serviciilor accesibil tuturor.
Se impune un audit al tuturor companiilor aflate în subordinea Primăriei Pitești pentru a identifica sursele risipei, ce a mers bine și ce nu, ce contracte au fost acordate și pentru ce firme. Fiecare leu risipit este furt din banii piteștenilor. Asta trebuie să înțeleagă vechea clasă politică.
Nu este normal ca pe site-ul Primăriei Pitești, la secțiunea „Achiziții publice” să avem o secțiune goală. Trebuie să cunoaștem pe ce se duc banii noștri. Avem nevoie de o informare periodică legată de bugetul primăriei și completarea constantă a listei de achiziții publice. Administrația condusă de mine nu va fugi niciodată de privirile piteștenilor.

Această revizuire a cheltuielilor va include o evaluare economică a fiecărui proiect dezvoltat din bani publici din ultimii ani, evaluare care să includă, printre altele, supracheltuielile, precum și deficiențele în furnizarea de servicii sau în execuția bugetară. De asemenea, toate noile programe de cheltuieli publice vor fi precedate de o evaluare prealabilă transparentă, care ia în considerare costurile, beneficiile și durabilitatea acestora.

De prea mult timp, Primăria Pitești a risipit banii noștri. E timpul să spunem stop risipei fiscale.

Câteva exemple de risipă fiscală:

În anul 2017 Curtea de Conturi a constatat abateri fiscale în valoare de 11.709 mii lei. În 2016 suma a fost de 944 mii lei. An de an, incompetența PSD a costat Piteștiul sute de mii de lei.
Piața Primăriei este un alt exemplu de investiție inoportună, realizată din banii fiecăruia dintre noi. Amenajată ultima oară în 2007, astăzi vedem cum sunt schimbate dalele și bordurile, la un cost de 4 milioane de euro. Cost care a crescut cu 516.000 lei, după ce Primăria Pitești a descoperit o conductă de termoficare. Mai mult, în planul de urbanism general supus dezbaterii în această perioadă, acolo este prevăzută parcare subterană. Cu aproximativ 8 milioane de euro se putea face o parcare subterană cu 250 de locuri.

Am atras atenția încă de la demararea proiectului asupra acestei risipe bugetare. Însă administrația PSDistă Ionică – Gentea – Apostoliceanu a vrut să arate că muncește înainte de alegeri, după 4 ani fără niciun proiect important dezvoltat în oraș.

Scoaterea gardului viu de pe bulevarde și plantarea de panseluțe, gardul viu având rolul de a diminua zgomotul mașinilor și de a proteja pietonii atunci când plouă, este un alt exemplu de risipă a banului public.

În calitate de primar, contribuabilii, cetățenii Piteștiului, vor fi pe primul loc.

2.5 Prețul corect pentru serviciile publice

Costul serviciilor pentru oameni trebuie să țină seama și de calitatea lor și asta trebuie reflectată în gradul de satisfacție al cetățenilor. Dacă salubritatea nu își face treaba, nu e normal să crești taxa pe salubritate. Dacă unii nu plătesc nu trebuie să pui bunii platnici să plătească în plus.

Noul Pitești NU va fi un oraș care se va finanța doar din taxele oamenilor, așa cum s-a întâmplat în ultimii 30 ani, în administrațiile PSD. Piteștiul are nevoie de fonduri europene. Trebuie să ne dezvoltăm orașul cu bani europeni și să renunțăm la politica „poverii pentru piteșteni”.

Înapoi