Primăria și consiliul local sunt create pentru a servi oamenii și au obligația să ia în considerare nevoile reale, preocupările concrete și mai ales ideile piteștenilor.
Ședințele de consiliu local au fost învăluite în mister timp de 34 ani, iar deciziile care afectează viața tuturor piteștenilor s-au luat adesea fără o dezbatere publică, departe de ochii noștri. Astăzi, și la presiunea consilierilor USR ședințele de consiliul local sunt transmise live, cetățenii pot participa la ședințe, însă nu pot lua cuvântul și nu pot participa activ. Primarul actual umple deseori sala cu membri de partid pentru a bloca accesul cetățenilor. Vocea fiecărui piteștean o să fie auzită și mă voi asigura că cetățenii nu vor mai fi împiedicați să vorbească în ședințele de CL. Doar prin implicarea tuturor piteștenilor putem să avem o dezvoltare durabilă a orașului. Vom construi o comunitate puternică formată din piteștenii care s-au implicat până acum în sesizarea problemelor orașului, mediul de afaceri, ONG-uri și toți cei interesați pentru a-și aduce contribuția la planul pentru Piteștiul viitorului.
Voi implica toți piteștenii în procesul bugetar, prin alocări corespunzătoare ce țin cont de nevoile piteștenilor, iar bugetul participativ îl vom extinde la nivelul tuturor cartierelor. Pentru că cine cunoaște mai bine nevoile cartierelor și ale orașului dacă nu piteștenii? Programul de bugetare participativă vine ca urmare a demersurilor susținute de ani de zile ale USR Argeș, însă din păcate suma de bani alocată este mult prea mică pentru a putea răspunde tuturor nevoilor din cartiere. De aceea voi aloca sume realiste care să poată cuprinde toate nevoile orașului.
Colegii mei din Consiliul Local au susținut și promovat proiecte de bugetare participativă care s-au transformat în terenuri de sport în Prundu, Războieni și Tudor Vladimirescu. E nevoie de susținerea primarului pentru a face mai mult.
În fiecare lună voi participa, împreună cu consilierii locali, indiferent de partidul din care fac parte, la întâlniri cu cetățenii dintr-un cartier al municipiului Pitești, întâlniri în cadrul cărora piteștenii pot să-și expună problemele din cartier, dar și soluțiile pe care ei le propun. Acestea vor avea loc în prima săptămână din luna respectivă, urmând ca la ședința de consiliu local din acea lună să fie luate în discuție problemele și soluțiile cartierului vizitat, iar cel puțin o hotărâre de CL de pe ordinea de zi va viza o investiție sau o reglementare privind cartierul respectiv.
Vom evalua real nivelul de satisfacție a serviciilor publice, pentru a putea remedia problemele și a fi într-o continuă evoluție. Piteștenii vor avea unde să-și spună nemulțumirile față de interacțiunea cu angajații Primăriei și ai instituțiilor din subordine.
Practica cu numirile politice în consiliile de administrație pentru a-și crește veniturile membrii de partid și a nu face nimic va dispărea. Piteștiul are suficienți profesioniști în domeniile lor, oameni implicați, care trebuie să facă parte din consiliile de administrație și să contribuie în mod real la eficientizarea și modernizarea companiilor din subordinea Primăriei.
Voi încuraja voluntariatul și vom implica tinerii și organizațiile non-guvernamentale în proiectele orașului. Piteștiul duce lipsă de evenimente culturale, sportive, de divertisment. Duce lipsă de activități. Acum, este un oraș al cărui spirit a fost răpit de o administrație prăfuită și opacă. Trebuie să readucem la viață orașul. Cum putem face asta mai bine decât prin implicarea tinerilor?
Unul dintre obiectivele mele principale este de a organiza o puternică structură locală de voluntariat pentru a ajuta persoanele defavorizate social, a se implica în protecția mediului, a contribui la dezvoltarea durabilă a societății civile și a crește participarea activă a tinerilor la viața comunității. Platformă voluntar.pitești este dedicată oamenilor implicați în comunitate. Aceasta o să ofere un spațiu organizat pentru voluntari și organizații care au nevoie de ei.
Firmele noastre trebuie să inoveze, să crească și să prospere. Administrația mea va deveni partenerul mediului de afaceri.
Pentru un Pitești prosper, avem nevoie de un mediu de afaceri prosper. Pitești are cel mai mare număr de firme la nivelul judeţului, precum şi numărul cel mai mare de salariaţi. Numărul total de angajați din municipiul Pitești reprezintă 40% din totalul angajaților din județul Argeș.
În ceea ce priveşte profilul economic al municipiului, industria prelucrătoare reprezintă domeniul principal din punct de vedere al numărului de angajați (aprox. 45% din total sectoare de activitate), urmate de firmele care au ca domeniu de activitate construcţiile, comerțul, transport și depozitare, hoteluri şi restaurante, agricultură ș.a.m.d. Ponderea ridicată a angajaţilor în domeniul industriei prelucrătoare și al comerțului evidenţiază păstrarea caracterului industrial al municipiului.
La nivelul municipiului Pitești, activităţile economice sunt majoritar concentrate în sectorul terţiar – Servicii, ocupând 83% din sectoarele economice, sectorul secundar – Industrii şi construcţii – are o pondere de 15,8%, în timp ce restul de întreprinderi (0,97%) îşi desfăşoară activitatea în sectorul primar – Agricultură, silvicultură şi pescuit. Diversificarea tipurilor de sectoare economice dezvoltate aduce echilibru și salarii competitive.
Voi pregăti Piteștiul pentru industriile viitorului, voi stimula inovația și deschiderea de noi oportunități atât pentru oamenii care vor să muncească, dar și pentru antreprenorii care vor să angajeze forță de muncă de calitate. De aceea, în mandatul meu voi organiza regulat târguri de investiții și târguri de joburi.
Dacă sunt banii publici, atunci sunt informații publice. Asta înseamnă achiziții transparente. Toate contractele Primăriei Pitești și ale companiilor aflate în subordinea primăriei vor fi publicate pe site-ul Primăriei Pitești.
Sumele alocate cu titlul de „subvenție” din partea Consiliului Local pe bază de clientelism către diverse companii din subordinea Primăriei trebuie să dispară. Alocarea subvențiilor trebuie să se facă transparent, pe baza unor proiecte și a unei evaluări independente.
Nicio decizie și niciun proiect nu vor fi puse în practică fără o dezbatere cu cetățenii care pot fi afectați, așa cum s-a întâmplat în ultimii 34 de ani sub administrația PSD.
Administrația fără cozi. La un click distanță.
Pe modelul altor primării, vom înființa o platformă online integrată pentru toate serviciile din Pitești, ușor accesibilă pentru toți piteștenii. Plata tuturor taxelor și toate informațiile utile se vor regăsi într-o singură platformă integrată.
Eliminăm birocrația locală prin integrarea bazelor de date din toate instituțiile, pentru a anula blocajele și drumurile inutile de la un ghișeu la altul. Nu e normal ca piteștenii să fie plimbați de la o instituție la alta, pentru că Primăria Pitești nu a reușit să aibă o bază comună de date.
Voi înființa Primăria 24/7, un serviciu unde poți ridica sau depune documente NON-STOP, serviciu prin care poți interacționa cu Primăria pentru ridicat avize, aprobări sau pur și simplu informații publice.
Astăzi, din top 15 orașe cu cei mai mulți locuitori din România, orașul Pitești are unul dintre cele mai mici bugete. S-a ajuns aici deoarece administrația PSD nu a avut grija atragerii de investitori, în ciuda potențialului economic pe care îl are orașul nostru.
Bugetul redus, atragerea scăzută a fondurilor europene, rata slabă a colectării taxelor și impozitelor și lipsa măsurilor pentru stimularea economiei locale limitează investițiile care se pot face în educație, sănătate, infrastructură și mediu. Cu toate astea, lipsa banilor nu a împiedicat primarul să își acorde beneficii pentru el și apropiații lui. Piteștiul este acum condus de o gașcă de partid care are grijă doar de membrii săi. Prosperitatea pentru toți începe cu sănătatea fiscală, cu diversificarea surselor de finanțare, cu atragerea fondurilor europene, cu investiții.
Putem face schimbări reale pentru Pitești, cu un buget al dezvoltării, doar schimbând primarul și administrația vechilor partide politice.
Orașul trebuie să beneficieze mai mult de apropierea de București și conectarea rutieră bună în viitorul apropiat.
Departament profesionist de fonduri europene. În calitate de primar, prioritățile mele pentru atragerea banilor la bugetul local constau în reorganizarea departamentului pentru atragerea fondurilor europene, verificarea tuturor contractelor din ultimii ani și identificarea cheltuielilor absurde, inutile ori supraevaluate și într-o directă coordonare cu administratorul public. În acest moment, majoritatea funcțiilor de conducere (șefii de servicii, directorii etc) din primărie și instituțiile subordonate sunt membri PSD, asta conducând la o politizare excesivă a tuturor structurilor. Doar indicatori de performanță, o depolitizare pe bune și profesionalizarea administrației locale pot aduce resurse pe bune în Pitești. Diversificarea surselor de finanțare pentru o autoritate publică este esențială și asta se face cu profesioniști, nu cu numiri politice. În 2024 parteneriatele public-private trebuie să fie regulă pentru a putea avea o administrație ce poate ține pasul cu nevoile unei comunități.
S-a terminat cu „nu se vrea” și cu „nu se poate”.
Primăria trebuie reorganizată și să aibă în componența ei direcții ce înglobează inovarea, dezvoltarea și acțiunile culturale și civice ale Municipiului. Trebuie să învățăm din experiențele altor autorități locale din România, dar și din Europa, care au organizat și au integrat în cadrul primăriei: Departament de Inovare Urbană, Unitate dedicată și eficientă pe relația cu sectorul privat și a comisiilor de evaluare a proiectelor, Consiliul Consultativ, unde voi coopta reprezentanţi ai comunității locale și actori-cheie privați care vor fi implicați în dezvoltarea proiectelor-pilot și a unor proiecte mature. Doar conlucrând vom putea extinde portofoliul de proiecte, iar activitatea derulată va integra procesele și lecțiile învățate împreună. Centrul de Dezvoltare, Inovare și Participare Civică este locul unde se discută în format deschis proiectele strategice ale orașului, unde se realizează concursuri de soluții elaborate pentru a schimba fața orașului. Piteștiul trebuie să inoveze și să dea tonul într-o multitudine de domenii în județul Argeș. Piteștiul trebuie să fie capabil să genereze un portofoliu mare de proiecte mature – în timp ce alții așteaptă să vadă ce se va finanța din programele operaționale europene, Piteștiul trebuie să pregătească proiecte și să explice entităților europene nevoile ce trebuie să fie incluse la finanțare. Întotdeauna e mai bine să definești nevoile decât să te ajustezi la cerințele altora.
Ca primar, voi scoate toți polițiștii locali în stradă, inclusiv în echipe multidisciplinare cu alți angajați din primărie, pentru controale tematice (deșeuri, șantiere, ordine publică).
Vom crea un serviciu de supracontrol care verifică misiunile în teren. În discuțiile din cartiere oamenii mi-au spus în mod repetat că Poliția Locală nu își face treaba. Bugetul Poliției Locale este permanent în creștere, cu toate astea piteștenii nu se simt mai în siguranță și mai protejați, grupurile gălăgioase din anumite zone continuă să deranjeze vecinii.
Atitudinea și performanța polițiștilor locali depind foarte mult de managementul instituției, de ordinele dispuse și de modul de pregătire și coordonare. Misiunea Poliției Locale este de a aplica legea și de a amenda toate neregulile constatate, iar numărul mic de amenzi aplicate ne arată clar că instituția nu funcționează.
Voi pune capăt cheltuielilor inutile, supradimensionate, cheltuielilor salariale nerealiste, iar epoca firmelor de casă, a afaceriștilor locali apropiați de vechile partide se va încheia. Până astăzi, Primăria a fost concentrată să-i servească mai degrabă pe privilegiații apropiați de partid decât pe noi, oamenii obișnuiți.
Vom efectua un audit complet al cheltuielilor publice pentru a pune capăt risipei.
Înainte de a cheltui banii piteștenilor din taxe și impozite, trebuie să ne gândim că fiecare leu a fost muncit. Suntem responsabili pentru banii munciți de piteșteni și trebuie să stabilim un cost al serviciilor accesibil tuturor.
Se impune un audit al tuturor companiilor aflate în subordinea Primăriei Pitești pentru a identifica sursele risipei, ce a mers bine și ce nu, ce contracte au fost acordate și pentru ce firme. Fiecare leu risipit înseamnă furt din banii piteștenilor. Asta trebuie să înțeleagă vechea clasă politică.
Trebuie să cunoaștem pe ce se duc banii noștri. Dacă s-au cheltuit bani publici, atunci informația este publică și toți trebuie să o știm. Avem nevoie de o informare periodică legată de bugetul Primăriei și de completarea constantă a listei de achiziții publice. Administrația condusă de mine nu va fugi niciodată de privirile piteștenilor.
Această revizuire a cheltuielilor va include o evaluare economică a fiecărui proiect dezvoltat din bani publici din ultimii ani, evaluare care să includă, printre altele, supracheltuielile, precum și deficiențele în furnizarea de servicii sau în execuția bugetară. De asemenea, toate noile programe de cheltuieli publice vor fi precedate de o evaluare prealabilă transparentă, care ia în considerare costurile, beneficiile și durabilitatea acestora.
De prea mult timp, Primăria Pitești a risipit banii noștri. E timpul să spunem stop risipei fiscale.
Ca primar, voi pune cetățenii Piteștiului pe primul loc.
Costul serviciilor pentru oameni trebuie să țină seama și de calitatea lor și asta se reflectă în gradul de satisfacție a cetățenilor. Dacă salubritatea nu își face treaba, nu e normal să crești taxa pe salubritate. Dacă unii nu plătesc, nu trebuie să pui bun-platnicii să plătească în plus.
Noul Pitești NU va fi un oraș care se va finanța doar din taxele oamenilor, așa cum s-a întâmplat în ultimii 30 ani, în administrațiile PSD. Piteștiul are nevoie de fonduri europene. Trebuie să ne dezvoltăm orașul cu bani europeni și să renunțăm la politica „poverii pentru piteșteni”.